Przygoda na Jurze …

Kategorie
Aktualności

Czas na relację z Wehikułu Czasu czyli z wycieczki klasy 2 o profilu ekonomiczno-biznesowym na Jurę Krakowsko-Częstochowską. Przeżyliśmy prawdziwy Wehikuł Czasu, a wyglądał on następująco.
Zaczynając naszą przygodę na Jurze odwiedziliśmy najpierw największy obszar w Polsce składający się z lotnych piasków czyli Pustynię Błędowską. Następnie odwiedziliśmy zamek, w którym kręcono ekranizację znanej nam książki A. Fredry „Zemsta” oraz w którym działa się jedna z akcji serialu „Wiedźmin” na Netflix, a chodzi tu o Zamek w Ogrodzieńcu. Nasz przewodnik Pan Ryszard przybliżył nam historię tego zamku oraz ujawnił nam parę jego „smaczków”. Udaliśmy się następnie do Żarek aby zobaczyć jak wyglądało średniowiecze. Było coś dla dusz artystycznych, bo pisaliśmy piórem tak jak kiedyś pisano, oraz było coś dla osób, lubiący akcje, ponieważ chętni mogli przebierać się za żołnierzy średniowiecznych.
Następnego dnia zwiedzaliśmy okolicę naszego ośrodka w Podlesicach. Na początku wybraliśmy się do Jaskini Głębokiej, w której mogliśmy podziwiać niektóre okazy nietoperzy oraz poznać jej historię i jej piękno. Po oddaniu sprzętu w postaci kasków udaliśmy się na Górę Zborów. Na szczycie mieliśmy chwilę na przerwę, potem ruszyliśmy do naszego ośrodka, na którego terenie czekał już na nas Paintball. Podzieliliśmy się  na dwie drużyny i przez 3 rudny rywalizowaliśmy o tytuł najlepszej. Cały Paintball skończył się remisem dla obu drużyn. Na koniec dnia mieliśmy ognisko oraz gry integracyjne.
Ostatniego dnia naszej wycieczki przejechaliśmy do Mirowa. Z tamtego miejsca zaczęliśmy pieszą traskę między Zamkiem w Mirowie a zamkiem w którym kręcono „Koronę Królów” a mowa  o Zamku w Bobolicach. Przeszliśmy tzw. Grzędą Mirowską i udaliśmy się w drogę powrotną do domu.
Tak wyglądał nasz Wehikuł Czasu- od średniowiecznych żołnierzy aż do Paintball’a.